26.5.13

Semacam kerinduan

Follow @Virasam ! :D
Seorang teman berbincang padaku, bertanya apa itu kerinduan?
Membuatku berpikir...Rindu...Rindu...Rindu...
apakah itu semacam rasa?
atau semacam penyiksaan batin dalam ruang kaca?
Aku tak mampu mendefinisikan secara pasti..
Namun, kalian boleh menyimak ocehanku tentang rindu.

Rindu, semacam penyiksaan batin.
Seakan terjebak dalam rimbunan mawar, indah, wangi~~
Namun perih kala tergores durinya..

Rindu...
Semakin lama mendekam...
Semakin lama tertanam...
Duri dan akarnya akan menancap dalam dan kuat dalam jiwa.

Rindu...Rindu...dan Rindu...
Kala kau mengenal rindu, kau akan mengenal bola kaca.
Bola kaca bernama nostalgia.
Bola kaca yang rapuh dan mampu menumpahkan segala emosi dan rasa
Bola kaca yang mampu membuatku terseok dan merapuh..

Mengapa ada nostalgia? mengapa harus ada?
Jelas ada, karna kita memiliki kotak harta bernama memori.
Kotak harta yang mampu menjelma menjadi kotak pandora.
Ah entahlah...
Aku tak tau harus apa..
Yang pasti aku sedang merindu.,
Tulangku mengeras,
Sendiku tersegel...
berderit...
terdengar pilu...

Malam....
Dekaplah aku dalam kepekatan malam.
Bawalah aku dalam kegelapan.
Sembunyikan aku...
Berikan kesenyapan...
Hingga ku mampu menuntaskan kerinduan.

 

No comments: